sitelogo

Ylläpito jäsenet ja käytös

Topic created · 1 Posts · 117 Views
  • Ylläpidon jäseniin kuuluu tällä hetkellä: Minä eli Mikimoka ja Termesh. Aurinkomaassa on myös moderaattoreita ja avustajia (joilla ei ole yp oikeuksia ja he ovat vain avustaneet Aurinkomaata esimerkiksi ideoimalla tai muulla tavalla.

Sitten mennään siihen juttuun mitä tässä on viimeaikoina ollut. Eli minua ei varsinaisesti kiinnosta mitä muilla palvelimilla tapahtuu, tästä huolimatta EN MYÖSKÄÄN HYVÄKSY sitä, että porukka menee häiriköimään toisia palvelimia, erityisesti vielä jos henkilö kuuluu Aurinkomaan ylläpitoon. Tälläisiltä henkilöiltä poistetaan ylläpito oikeudet, koska ne oikeudet perustuvat luottamukseen. Minun täytyy pystyä luottamaan 100% siihen, että ylläpidossa oleva henkilö ei käytä oikeuksiaan väärin myös silloin, kun en ole itse paikalla. Koska häiriökäyttäytymistä on tapahtunut toisella palvelimella en pysty enää 100% luottamaan kyseiseen henkilöön. Tästä huolimatta häntä ei kuitenkaan bannita Aurinkomaasta koska en kuulu toisen palvelimen ylläpitoon, enkä voi nähdä tai halua nähdä heidän logejaansa asiasta (ei kuulu minulle miten hoitavat omaa palvelintansa). Lisäksi ne asiat voivat olla täysin puppua tai palturia kun ei ole videotodistetta asiasta. Tästä epävarmuudesta huolimatta syntyy kuitenkin luottamuspula kysyiseen ylläpidon jäseneen. Tämä johtaa sitten siihen, että en voi olla enää varma, ettei hän ei käyttäisi ylläpidollisia oikeuksia jotenkin hyväksi Aurinkomaassa. Ainoa looginen vaihtoehto on poistaa henkilön ylläpito oikeudet: syynä luottamuksen puute.

Yksikään Aurinkomaan pelaaja tai ylläpitäjä tai sen jäsen tai jokin koodattu systeemi tai asia ei ole sellainen, että sitä ei pystyttäisi korvaamaan tai tekemään uudelleen. Mikäli jos joku asia tehdään uudelleen niin uskallan väittää, että siitä tulee jopa parempi kuin entinen.

Ylläpidossa toimiminen on ihan sama asia, kuin olisit järjestyksenvalvoja, ei sellaisetkaan henkilötkään voi oikeassa elämässäkään mennä vapaa-aikana riehumaan naapuriin ilman seuraamuksia.

Log in to reply